Add to Google Reader or Homepage

 style=

 style= Bedava Abone Ol

Bedava Abone Ol
Grafik Saati www.grafiksaati.com www. grafiksaati net com http :// org .tr online kültür sanat dergisi PICASSO RESİM GALERİSİ
RESSAMLAR GİRİŞ

Pablo Picasso

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK SANAL PİCASSO SERGİSİ İÇİN TIKLAYINIZ. PİCASSO RESİM GALERİSİ (260 Resim)

Loading

Yayına Hazırlayan ve Derleyen: Tevfik Elçioğlu, Grafik Saati

Kendi Portresi, Self Portrait. 1896. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, SpainBiyografisi - Hayatı, Sanatı, Resimleri

Doğum Tarihi : 25 Ekim 1881  -  Ölüm Tarihi : 1973

Picasso'nun yaşam öyküsü aslında o doğmadan çok önce başlar. Picasso'nun babası Don Jose Ruiz Blasco orta karar bir ressamdı. Blasco ailesinin geçmişi 1541'e dek uzanıyor. Picasso'nun ataları kuşaklar boyunca sanata düşkün, sanat konularından ciddi, yürekli ve açık görüşlü, din konularında ise son derece dürüst kişiler olmuşlardır. Annesi Dona Maria Picasso, Lopez den, fiziksel özelliklerini almıştır. Üstelik ailenin bu kanadında en az iki ressam vardır.

Picasso doğduğu gün ölümle ilk kez burun buruna gelmiştir. Ebesi çocuğun öldüğü kanısına varıp tüm özenini annesine yöneltmiştir. Yetkin bir doktor olan amcası Don Salvador’un soğukkanlılığı Picasso’yu soluk alamayıp ölmekten son anda kurtardı. Don Salvador’un uyguladığı etkili yöntemle geleceğin dahi sanatçısı küçük Pablo’yu yaşama döndürdü.

Avignon'lu Kızlar - Banyo Yapan Avignon'lu Genç Kızlar, Les Demoiselles d'Avignon. 1907. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA Yüzüne biraz puro dumanı üflenen bebek hemen ağlamaya başladı. Tarih, 25 Ekim 1881. Saat, 11.15.
Picasso yaşamının ilk on yılını doğduğu kasabada Malaga’da geçirdi.

Ailesine zengin denemezdi. Babası kasaba müzesinin müdürüydü. Ayrıca resim öğretmenliği yapıyordu. İki yakalarının bir araya gelmesi çoğu zaman çok güç oluyordu. İspanya’nın kuzeyinden daha iyi ücretle yeni bir iş önerisi aldığında sevinerek kabul etti. Picasso’lar dört yıl geçirecekleri Atlantik kıyısındaki eyalet merkezine taşındılar.

Picasso okulda sayıların biçimleriyle ilgilenir, onları defterine geçirir, ama onlarla oluşturulan aritmetik problemlerle hiç mi hiç ilgilenmezdi. Okulda defterlerini çizimlerle doldururdu.

Guernika, Guernica. 1937. Oil on canvas. Museo del Prado, Madrid, Spain. Başlangıçta babasını örnek alıyordu ama 13 yaşına geldiğinde ona çoktan yetişmişti. Picasso babasının isteği üzerine bir resimdeki güvercinin ayaklarını tamamlamıştı.

Bunu o denli başarıyla yapmıştı, güvercinler o denli gerçekçi olmuştu ki babası gereçlerini oğluna vererek onun artık olgun bir sanatçı olduğunu kabul etmişti. Babası fırçasıyla boyalarını eline tutuşturdu ve bir daha hiç resim yapmadı.

Picasso, Barselona’daki sanat okulunun giriş sınavlarında da benzer bir başarı gösterdi. Ayrıca bir aylık bir ödevi bir günde tamamladı. O bir harika çocuktu. Doğru dürüst eğitim görmemişti ama, daha 14 yaşında tanınmış bir sanat okuluna kabul edilmeyi başarmıştı.

Bilim ve Merhamet, Science and Charity. 1897. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain. Picasso çıraklık döneminin sona ermesinden çok önce Barselona’nın en tanınmış ressamları arasına girmişti. Barselona’da o güne dek gerçekleştirilen en önemli sergide ilk büyük boyutlu yağlı boya tablosu sergilendi. 1897’de Malaga’da geçirilen kısa bir yaz tatilinin ardından Picasso, Madrid’deki yeni atölyesine taşındı ve İspanya’nın en tanınmış sanat okullarından birine girdi. Önceleri geçmişin usta ressamlarını kopya edip onların biçemlerini yansıladı. Daha sonra bu resimler onun özgün resimleri için birer kaynak oldular. Bu konuları değişik düzenlemeler ile tekrar tekrar işledi.

Haziran başında kızıla yakalandı. İyileşmek için Barselona’ya döndü. 1899 İlkbaharında Barselona’ya yepyeni tasarılarla döndü. İspanyol resmindeki yeni gelişmelere daha açık bir görüşle bakmaya başlamış, öncüleri ile tanışmayı aklına koymuştu.

Picasso’dan Bir Yaşam Hatırası

Ahmak, Budala, Sersem, El Bobo. Oil on canvas. Bir ülkenin hükümdarı dönemin en ünlü ressamını huzuruna ister ve ondan bir horoz resmi çizmesini isteyecektir. Ve ülkenin en iyi ressamı Picasso gelir. Picasso hükümdardan bu resim için üç ay süre ister. Üç ay sonra Picasso elinde boş bir kağıt ve kalemle gelir hemen bir horoz resmi yapar. Hükümdar çok şaşırır. Madem bu resmi on saniyede bitirecektin benden niye 3 ay zaman istedin diye kızar. Picasso’da hükümdarı atölyesine gelmesini ister. Bunun üzerine hükümdar atölyeye gider ve Picasso dolabı açar, dolabın içinden en az üç yüz tane eskiz dökülür. Hükümdara dönerek bu resim 3 aylık çalışmamın ürünüdür der.

Çok geçmeden buradaki yaşlı başlı ressamların saygısını kazandı. 1900’de ilk kişisel sergisini açtı. Picasso’nun resimlerine büyük ilgi gösteren genç galeri yöneticisi ressama hemen bir anlaşma önerdi. Picasso öneriyi hemen kabul etti. Düzenli

aralıklarla galeriye vereceği resimler karşılığında ayda 150 frank alacaktı. Böylece, parası sorunlarını şimdilik çözmüş bulunuyordu. Öylesine coşkuyla doluydu ki ilk galericisinin birkaç portresini yaptı.

Anavatanı İspanya’ya döndü ve pek kısa bir süre kaldı. Ailesine yabancılaşmıştı. Onların taşralı zihniyeti karşısında duyduğu düş kırıklığı içinde Paris’e geri döndü. Picasso olgunluk aşamasını akademik bir eğitimden geçerek erişmişti. Ama daha on altı yaşına geldiğinde öğrenilecek ne varsa hepsini öğrenmişti. Picasso henüz kendi özgün biçimini yaratmamıştı. Öte yandan diğer ressamlarla dirsek dirseğe sürdüğü alışveriş yavaş yavaş sona eriyordu. Özgün bir sanatçı olarak kimliğini ilk kez vurgulayan Mavi ve Pembe Dönemlerinin eşiğindeydi. Eğitim süreci sona ermişti artık Picasso, Picasso olmuştu.

Amazonlar'ın Çıplak Kraliçesi Uşağıyla, nu Queen of the Amazons with Servant. 1960. Oil on canvasPablo Picasso 1904’te Paris’e yerleşir. Burada göçebe yaşayanların, palyaçolarla ip cambazlarının dünyasına hayran kalır.

Etkileyici çarpıtmalarla neredeyse tek renkli denebilecek mavi bir ton kullanarak onların resimlerini yapar. Onun bu dönemine “Mavi Dönem” denir.

Pembe Dönemi’nde de yine aynı konular vardır. Ama renkler daha yalınlaşmıştır. 1907’de Avignon’lu Kızları yapar.

Hıçkırıklarla Ağlayan Kadın, Weeping Woman. 1937. Oil on canvas. Penrose collection, London, UKKübist gelişmenin başlangıç noktasını Picasso’nun Avignonlu Kızlar adlı tablosu temsil eder. Avignon'lu Kadınlarda, Picasso'nun  kısa süre önce tanımış olduğu zenci yontularının etkileri izlenir. Buradaki figürlerin yalın ve köşeli düzenlenişi Kübizm’in doğuşunun habercisidir.

Kompozisyondan insanı kavrayan renk, lekelerinden ve biçim çarpılmalarında tedirgin edici, etkiyi, kuşkusuz resimde canlandırılan “Salon”da uygun düşmektedir. Ondan önce hiç kimse bu biçimde resim yapmış değildir.

Aynı sıralarda Brague’da Fovizmden ayrılmakta, hiçbir havası olmayan, Streometrik çizimlerle oluşturduğu “Estague de evler” manzaralar yapmaktadır.

 

Picasso’dan Sözler

“Benim arayışlarımdan söz ediyorlar, ben aramam ki... Bulurum.”

“Ne yapacağını iyi biliyorsan, gidip de onu yapmanın ne anlamı var? Nasılsa, biliyorsan böyle bir deneye girişmenin bir anlamı yok. Başka bir şey yap, daha iyi”

“Anlaşılmaktan daha tehlikeli bir durum var mı? Üstelik bu zaten olası değildir ki, hep yanlış anlaşılırsın. Yalnız olmadığını sanırsın, oysa her zamankinden daha yalnızsındır.”

“İnsan hiçbir zaman iyi iş becerdim, üstelik yarında Pazar dememeli durduğun anda yeniden başlamalısın bir daha hiç dokunmayacağım diyerek tuvali köşeye atabilirsin. Oysa son hiçbir zaman gelmez”

“Herşeyi söylemem ama, her şeyin resmini yaparım”

Küçük Kız Oyuncak Kayığıyla Oynuyor, Girl with a Boat (Maya Picasso). 1938. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, SwitzerlandPicasso kübizme gittikçe daha çok yönelir. Başka insanlar, başka ressamlarla birlikte Mont Martre da “Bateau ‘Lavoir” yeni çamaşır teknesi adını verdikleri bir atölyede çalışmaktadır. Burada onu aralarında Leo Stein’da bulunduğu eleştirmenler, ünlü yazarlar, sanatçılar ziyarete gelir. Juan Griss kübizmin biçimlerin çözülüp dağıtıldığı bu çalışmasını “Çözümleme dönemi” (Analitik) olarak nitelendirilir. Resim konuları oldukça sınırlıdır. Ev eşyaları ve müzik araçları ile yapılmış, natürmortlar arada bir figür (Mandolinli Kız) yada bir portre herhangi bir mekansal çevre yaratılmadan üçüncü boyut renk tonlarıyla yakalanır.

1912’ye doğru kübizmin “bireşimci” (sentetik) aşaması başlar. Artık biçimler parçalanmakta gazete kesikleri, cam, sigara yardımıyla yepyeni biçimler oluşturulmaktadır. Bu tür çalışmaya Collage adı verilir. Bu yeni yöntem cisimlerin resminin yapılması ile son bağları da koparır. Artık resmin bağımsızlığına erişilmiştir.

27 Nisan 1937 yılında Almanların saldırısıyla Guernica kasabası bombalandı. Picasso bu olaydan çok etkilendi ve bunun üzerine Guernica adlı bir eser yaptı. Guernicada ağlayan insanlar felaket ve benzeri resmediliyordu.

Bir gün Picasso atölyesinde resmi tamamlamak üzere olduğundan Alman komutan içeri girer ve resme uzun bir süre baktıktan sonra bu resmi sen mi yaptın diye sorar. Picasso’da hayır siz yaptınız cevabını verir.

1937 yılının Ekim ayında anne çocuk çizimlerinden yola çıkarak, Guernica’nın bir tür dipnotu sayılabilecek Ağlayan kadını yaptı. Çağın yaygın konusu olan çekilen acılar burada çok yakından bakılan bir kadın başına sığdırılıyordu. İlk bakışta resim salt sanatsal öğeleriyle dikkat çeker. Oysa bu resme nereden ve nasıl bakarsak bakalım orta yerinde genellikle bir acı olarak kullanılan mendilin çok köşeli biçimi gözümüzü alıyor. Kadın umutsuzlukla mendili ısırmış gözyaşları mendile doğru akıyor. Mendil kadının ağzını bir peçe gibi örterek acısının şiddetini vurguluyor ve renklerindeki mavi beyaz karşıtlığı Guernica’ıyı akla getiriyor. Picasso 92 yaşına kadar yaşadı ve bu süre zarfında birçok ödüller aldı ve birçok sanatsal eserler meydana getirdi.

Picasso'nun Dönemleri

Mavi dönem

Picasso'nun kızkardaşi, Lola, Picasso's Sister. 1899Trajedi, 1903. Oil on wood. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA1901-1903 yılları Picasso'nun mavi dönemi olarak adlandırılır. Arkadaşı Carlos Casagemas intiharıyla başlayan bu dönemde, Picasso, tablolarında mavi rengi egemen olarak kullanmıştır.

 

 Bu dönem tablolarında yaşlılık, fakirlik ve ölüm temaları işlenmiştir. Daha çok Fakirler, dilenciler ve körler tasvir edilmiştir:

 

Pembe Dönem

Akrobat ve Genç Soytarı (Palyaço), Acrobat and Young Harlequin. 1905. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA

 

Picasso, 1904'te Paris'e yerleşir. Burada ilk eşi Fernande Olivier'yle tanışır.

Dönem adını tıpkı mavi dönemde olduğu gibi, pembe ve tonlarının yoğun kullanımından alır. İşlenen temalar daha çok melankolik ve duygu yüklüdür; bu dönem tablolarında sirk dünyasına da rastlanır.

Picasso, bu dönemde renkten çok çizgi ve desen kullanımına önem verir.

 

Kübizm

1907'den 1914'e kadar kübist olarak adlandırılan tarzda tablolar yapar. Kübist tabloların genel özelliği, geometri ve geometrik şekillerin kullanılmasıdır. Resmedilen nesneler geometrik formlar oluşturacak şekilde basitleştirilmiş yahut geometrik şekillere bölünmüştür.

Pablo Picasso Adını Kimden Aldı?

Pablo Picasso (25 Ekim, 1881 – 8 Nisan, 1973) 20. yüzyıl sanatının en iyi bilinen ustalarından biridir. Georges Braque ile birlikte Kübizm akımının mimarıdır.

Tam ismi Pablo Diego Jose Francisco de Paula Juan Nepomuceno Crispin Crispiniano de la Sentissima Trinidad Ruiz Blasco Picasso y Lopez'dir. Picasso 25 Ekim 1881' de Malaga, İspanya’da doğdu. Resim yapmaya sekiz yaşında başladı. 1895'te Barselona Güzel Sanatlar Okulu'na gitti. 1901' den itibaren anne soyadı olan Picasso'yu kullanmaya başlar.

Kendi Portresi, Self-Portrait. 1907. Oil on canvas. Narodni Gallery, Prague, CzechiaKübizmin bir diğer özelliği de uzaydaki(3 boyutlu) bir cismi iki boyutlu yüzeye aktarma çabasıdır. Bu amaçla Picasso, şekilleri yanal yüzeylerine bölüştürüp her birini iki boyutlu yüzeyde göstermeye çalışır. Yine bu nedenden portrelerindeki insanların hem profili hem de önden görünüşü görülmektedir. Birinci Dünya Savaşı sırasında Picasso, Jean Cocteau ile beraber Roma'da kalır. Burada sahne dekoratörü olarak çalışırken dansçı Olga Kokhlova'yla tanışır. Picasso ikinci eşi olan Olga Kokhlova ve oğlunun birçok portresini yapmıştır. (Paul en Pierrot, 1925, Picasso Müzesi, Paris) 1920'li yılların başında ressam klasisizme geri döner: Trois Femmes à la fontaine (1921, Modern Sanat Müzesi, Paris). Ayrıca mitolojiden de esinlenir: les Flûtes de Pan (1923, Picasso Müzesi, Paris).

Evian Water'ın şişeşi, bir bardak, ve bir Çift ayakkabı ile koltukta oturan çıplak, nu in an Armchair with a Bottle of Evian Water, a Glass and Shoes. 1959. Oil on canvasKoltukda Bir Çıplak, nu in an Armchair. 1959. Oil on canvasPicasso tanınan en üretken sanatçıdır. Guiness Rekorlar Kitabı'na göre, 13,500 resim, 100,000 baskı, 34,000 kitap resmi, ve 300 heykel ve birçok seramik ve çizim üretmiştir. 1973'de eserlerinin toplam değerinin 750 milyon dolar olabileceği tahmin edilmiştir.

Bir genelevdeki beş fahişeyi gösteren ve Kübizm akımının en önemli örneklerinden biri olarak görülen ünlü eseri Les Demoiselles d'Avignon, Fransa'da 1907 yazında çizilmiştir.

En tanınmış eseri Alman ordularının Guernica kasabasını bombalamasını anlatan Guernica adlı eseridir. Resim 1937'de yapılmıştır. Bu resim şu anda Madrid'de Reina Sofía Müzesinde bulunmaktadır. Picasso, bir sergisi sırasında kendisine, "bu resmi siz mi yaptınız" diye soran bir Alman generaline, "Hayır, siz yaptınız" cevabını vermiştir.

Eserleri

İlk Komünyon (1895-1896)
'Dağınık Saçlı Otoportre (1896) Picasso Müzesi (Barselona)
Kısa Saçlı Otoportre (1896), Picasso Müzesi (Barselona)
Otoportre (1899-1900)
Otoportre Yo, Picasso (bahar 1901), özel koleksiyon(New York)
Maternidad, Picasso (1901)
Otoportre : Yo (1901), John Hay Whitney Koleksiyonu(New York)
Kafede (1902)
Otoportre (1901), Picasso Müzesi (Paris)
Madame Soler (1903), Pinakothek der Moderne, Münih
Dama en Eden Konserinde (1903)
La tragedie (1903)
Hayat (1903)
Jaime Sabarte'nin Portresi (1904)
Harlekin, otururken (1905)
Les Saltimbanques (1905)
Gertrude Stein'in Portresi (1906)
Genç Adam Kafası (1906)
Kadın Kafası (1906)
İki Nü (1906)
Otoportre (bahar 1906), Gellman Koleksiyonu(Meksika)
Otoportre (ete 1906), özel koleksiyon
Paletli Otoportre(yaz/güz 1906), Philadelphia Museum of Art (Filadelfiya)
Denizci, Sigara Sararken (1907)
Otoportre (ete 1907), Národni Gallery (Prag)
Avignon'lu Kadınlar (1907), Museum of Modern Art (New York)
Sarı Nü(1907)
Elmalı ve Armutlu Meyvalı Kup(1908)
Vadideki Evler (Horta de Ebro) (1909)
Georges Braque'ın Portresi (1910)
Viyolon (1912)
Sandalyeli Natür Mort(bahar 1912), Paris
Gitar ve Gazete(1916)
Olga Kokhlova (1917), Picasso Müzesi (Malaga)
Yıkananlar (1918)
St. Raphael'de Bir Pencere Önünde Natür Mort (1919)
Sisley Ailesinin Portresi (1919)
Yıkananlar (1920)
Üç Müzisyen(1921), Museum of Modern Art (New York)
Annelik (1921-1922),Picasso Müzesi (Malaga)
Beyaz Bereli Paulo (1923), Picasso Müzesi (Málaga)
Paul en Arlequin (1924)
Şarlotlu Natür Mort(1924), Centre Georges-Pompidou'dan çalındı (Paris)
Okuma (1932)
Minotauromachie (1935)
Okuyan Kadın (1935)
Guernica (1937)
Yeşil Çoraplı Kadın Portresi (1938), Picasso Müzesi(Malaga)
Kolları Kafasının Arkasında Kadın Büstü, (1939), Picasso Müzesi (Malaga)
Sarı Hırka (1939)
Koltukta Oturan Kadın(1946),Picasso Müzesi (Malaga)
Kore'de Katliam (1951)
Bayan Z ya da Çiçekli Jacqueline (1954), özel koleksiyon
Sandalyede Jacqueline (1954), Paris Pinakoteği
Oturan Jacqueline (1954), Picasso Müzesi (Málaga)
Türk Giysili Jacqueline (nisan 1955), özel koleksiyon
Oturan Jacqueline(1955)
Oturan Adam(otoportre) (1965), özel koleksiyon
Yıkanan Kadın (1971),Picasso Müzesi (Malaga)
Otoportre (30 haziran 1972), Fuji Television Gallery (Tokyo)

Gazetelerde Picasso'yla ilgili çıkan Haberlerden Seçmeler

Picasso'nun iki tablosu çalındı 28 Şubat 2007


PARİS (A.A)

Jackline Stüdyo'da, Jacqueline in the Studio. 1956. Oil on canvas. Gift from the Galerie Rosengart to the city of LucernePicasso'nun iki tablosu çalındı 20. yüzyılın önde gelen sanatçılarından Picasso'nun iki tablosunun, İspanyol ressamın torununun Paris'teki evinden çalındığı açıklandı.Polis, yaklaşık 66 milyon değerinde olduğunu belirttiği tabloların, ressamın torununun Paris'teki evine pazartesiyi salıya bağlayan gece giren hırsızlar tarafından çalındığını bildirdi.


Paris'teki Picasso Müzesinin müdürü de ressamın torununun evinden bazı Picasso tabloları ve resimlerinin çalındığını açıkladı ancak çalınan eserlerin maddi değerine ilişkin tahminde bulunulmadığını kaydetti.

Çalınan sanat eserleriyle ilgili başka ayrıntı verilmedi.
---------------------------------------

RESİMLERİ

Kedili Dora Maar

Dora Maar'ın Portresi, Portrait of Dora MaarNEW YORK - Ünlü ressam Pablo Picasso, eserlerine en yüksek değer biçilen ressam unvanını pekiştirdi. Picasso’nun 1941 yılında, sevgilisini resmettiği ‘Kedili Dora Maar’ adlı tablosu, New York’taki açık artırmada 95 milyon 216 bin dolara, yani yaklaşık 124 milyon Yeni Türk Lirası’na alıcı buldu.


Paris ve Barcelona’daki Picasso müzelerinden, Musee d’art moderne Lille Metropole’den, FABA’dan (Fundación Almine Bernard Ruiz - Picasso para el Arte) ve aile koleksiyonlarından Picasso’nun torunu Bernard Ruiz-Picasso tarafından seçilen eserler kronolojik olarak sergileniyor.


"Picasso İstanbul'da" sergisi, Picasso'nun torunu Bernard Ruiz-Picasso (soldan 3.), Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı (soldan 2.), Sabancı Holding CEO'su Ahmet Dördüncü (en solda) ve Sakıp Sabancı Müzesi Müdürü Dr. Nazan Öncel tarafından basına tanıtıldı.

İskemle ile Natürmort, Still-Life with Chair Caning. 1911/12. Collage of oil, oilcloth, and pasted paper Russia.Sabancı Holding’in desteğiyle organize edilen sergide, sanatçının çalıştığı stüdyoların ve yakın çevresindeki kişilerin, ünlü fotoğrafçılar tarafından çekilen fotoğrafları da yer alıyor.

Sergi ve katalog çalışmaları, Picasso biyografisti Marilyn McCully tarafından yapıldı. Sergi için hazırlanan katalogda, John Richardson ve Michel Leiris gibi uzmanlar tarafından kaleme alınan makaleler yer alıyor. Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanan katalogun, Picasso hakkında araştırma yapanlar için önemli bir kaynak işlevi görmesi bekleniyor.

'SIESTA' Boisgeloup, 18 Ağustos 1932 Tuval üzerine yağlıboya, 97 x 130 cm Özel koleksiyon

Sakıp Sabancı Müzesi, sergi boyunca düzenleyeceği seminer ve film gösterimleriyle, ziyaretçilere Picasso’yu daha yakından tanıtmayı hedefliyor.

20. YY.’IN EN ÇOK TANINAN SANATÇISI: PABLO PICASSO

Picasso’nun sanatı, 20. yüzyıl Batı resmi için çok büyük bir yenileyici güç olmuştur. 1881’de İspanya’nın Malaga kentinde doğan sanatçı, eserlerini ilk defa Paris’te 1900 yılında yapılan ve tüm ulusların yeni bir çağı kutlamak için bir araya geldiği dünya fuarında sergiledi.

'AVIGNONLU KIZLAR' İÇİN ESKİZ

Paris, Haziran 1907 Kâğıt üzerine suluboya, 22 x 17,5 cm Özel koleksiyon

 Banyo Yapan Avinyon'lu Genç Kızlar, Les Demoiselles d'Avignon. 1907. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA En tanınmış resimlerinden olan Les Demoiselles d’Avignon (Avignonlu Kızlar) (1907), sanatçının yaklaşımında bir devrim niteliğinde oldu ve bu yeni yaklaşım, modern sanatın gidişatını yönlendiren akımların hep en önünde yer almasına neden oldu.

Primitif ve arkaik sanata yeni bir gözle bakıp bu izlenimleriyle eserlerini zenginleştiren Picasso, Batı sanatı geleneğine de yeni bir soluk getirmiş oldu. İnsan vücudunu resmedişindeki radikal yaklaşım insanları sarsmış olsa da dünyaya yepyeni bir gözle bakabileceklerini gösterdi. 1936-39 yılları arasındaki İspanya İç Savaşı’nda Cumhuriyetçiler safında yer alan Picasso, ünlü eseri Guernica’da (1937) ülkesini alt üst eden savaşın acımasız yönünü unutulmayacak bir biçimde yansıttı.

Marie Therese Walter. 1937. Oil on canvas92 yaşına kadar yaşayan Picasso’nun sınırsız yaratıcılığı, uzun hayatı boyunca yeni sanatsal olanakları araştırmasına ve bunları çeşitli alanlarda hayata geçirmesine neden oldu. Tek bir resim, tiyatro sahnesi veya baskı dizisi olmasına bakmaksızın her projesine başlarken Picasso, kendini geçmişin büyük sanatçılarının varisi olarak görmekle kalmadı, sanatsal ifadeyi yepyeni boyutlara ulaştıracak yöntemler geliştirdi. Hayatının son dönemlerinde yaptığı deneysel heykel, seramik ve baskı çalışmaları, ve tabii resim ve çizimlerindeki enerji bu benzersiz yaratıcılığı yansıtır.

'SÜSLENEN KADINLAR'

Paris, 1938; halının tamamlanması 1970 Yün ve ipek duvar halısı, 290x425 cm

Picasso’nun uzun yaşamı boyunca çeşitli malzemelerle ürettiği eserlerin sayısı binlerle ifade edilir. Kariyeri boyunca pek çok resmini sattı birçok eserini de kendi koleksiyonunda tuttu. Kişisel koleksiyonunun önemli bir kısmı, bugün Paris, Barcelona ve Malaga’daki Picasso müzelerini oluşturur.

'YOKSULLARIN YEMEĞİ'

Paris, 1904 Çinko oymabaskı, 46 x 37,8 cm Musee Picasso, Paris

SERGİ EKİBİ
Aynanın Karşısındaki Kız, Girl Before a Mirror. 1932. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USASerginin küratörlüğünü Picasso’nun torunu ve Malaga’daki Picasso Müzesi’nin Başkanı Bernard Ruiz-Picasso, FABA Başkanı Almine Ruiz Picasso ve Images Modernes Temsilcisi Marta-Volga Guezala’nın yanı sıra, SSM Müdürü Dr. Nazan Ölçer ile Sergiler ve Dış İlişkiler Yöneticisi Selmin Kangal yürütüyor.

Sergi, Sabancı Holding’in desteği ve FABA (Fundación Almine Bernard Ruiz - Picasso para el Arte) ile İstanbul Fransız Kültür Enstitüsü’nün katkılarıyla düzenleniyor.

ESERLER
Picasso’nun tüm dönemlerini kapsayan 135 eser
Ressamın İspanya’daki ilk gençlik yıllarına ait çizimler
Paris ve Barselona’daki Picasso müzelerinden, Musee d’art moderne Lille Metropole’den, FABA’dan (Fundación Almine Bernard Ruiz - Picasso para el Arte) ve aile koleksiyonlarından seçilen eserler
Sanatçının çalıştığı stüdyoların ve yakın çevresindeki kişilerin, ünlü fotoğrafçılar tarafından çekilen fotoğrafları

KATALOG
Üç Dansçı, Three Dancers. 1925. Oil on canvas. Tate Gallery, London, UK.Sergi katalogu, Picasso biyografisti Marilyn McCully tarafından hazırlandı.
Picasso uzmanları John Richardson, Marilyn McCully ve Michel Leiris’in yazılarını da içeren katalog, İngilizce ve Türkçe olarak sunuluyor.


Katalogda, ünlü Türk ressamı Abidin Dino’nun da Picasso ile ilgili anıları yer alıyor.


'İKİ PAN VE SU PERİSİ'

Paris, 7 Ocak 1938 Tuval üzerine yağlıboya, 50 x 61 cm Özel koleksiyon

SABANCI ÜNİVERSİTESİ SAKIP SABANCI MÜZESİ
Hacı Ömer Sabancı tarafından 1951 yılında satın alınan ve “Atlı Köşk” adıyla bilinen müze binası, 1969-99 yılları arasında Sakıp Sabancı ve ailesi tarafından konut olarak kullanıldı. 1998’de, 49 yıl süreyle Sabancı Üniversitesi’nin kullanımına verildi. Tarihi yapı, Haziran 2002’de içindeki değerli eserler ve bahçesiyle birlikte, Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi adıyla ziyarete açıldı. Köşk ve en ileri teknolojiyle donatılarak eklenen galeri, son genişletme çalışmalarıyla uluslararası müze standartlarına kavuşturuldu, 6.500 m2’lik alanda her türde sergilemeye uygun hale getirildi. Sabancı Müzesi’nde, son derece değerli yazma eserlerle, 19. ve 20. yüzyıla ait zengin tablo koleksiyonu sergileniyor. Müze, yurtdışından gelen sergilere de ev sahipliği yapıyor.
Sabancı Üniversitesi’nin bünyesinde yer alan Sakıp Sabancı Müzesi, bu kimliğiyle bir eğitim kurumu olma özelliği taşıyor. Müzede çeşitli düzeyde eğitim programları yapılıyor, hafta sonları müzik etkinliklerine yer veriliyor.


Pablo Picasso'nun Eserleri (Resimleri)

The Barefoot Girl. Detail. 1895. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
First Communion. 1895/96. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain.
Portrait of the Artist's Mother. 1896. Pastel on Paper. Museo Picasso, Barcelona, Spain.
Self-Portrait. 1896. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain.
Science and Charity. 1897. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain.
Matador Luis Miguel Dominguin. 1897. Pencil on paper.
Lola, Picasso's Sister. 1899.
A Spanish Couple in front of an Inn. 1900. Pastel on cardboard. Private collection.
Leaning Harlequin. 1901. Oil on canvas. The Metropolitan Museum of Art, New York, USA.
Woman with Chignon. 1901. Oil on canvas. Fogg Art Museum, Harvard University, Cambridge, MA, USA.
Death of Casagemas. 1901. Oil on wood. Musee Picasso, Paris, France.
Self-Portrait in Blue Period. 1901. Oil on canvas.
Portrait of the Art Dealer Pedro Manach. 1901. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
The Absinthe Drinker. 1901. Oil on cardboard. Melville Hall Collection, New York, NY, USA.
Woman in a Blue Hat. 1901. Pastel on cardboard. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
The Absinthe Drinker. 1901. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Woman with a Cigarette. 1901. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
Le Gourmet. 1901. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
L'Absinthe. 1901. Charcoal, pastel, gouache on paper. Collection of Otto Krebs, Holzdorf. Now in the Hermitage, St. Petersburg, Russia.
The Visit (Two Sisters). 1902. Oil on canvas pasted on panel. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Breakfast of a Blind Man. 1903. Oil on canvas. The Metropolitan Museum of Art, New York, USA
La Vie (Life). 1903. Oil on canvas. The Cleveland Museum of Art, Cleveland, USA
The Tragedy. 1903. Oil on wood. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA
Portrait of a Young Woman. 1903. Oil on canvas pasted on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia
The Old Guitarist. 1903. Oil on panel. Art Institute of Chicago, Chicago, IL, USA
Portrait of Soler. 1903. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Old Beggar with a Boy. 1903. Oil on canvas. The Pushkin Museum of Fine Art, Moscow, Russia
L'ascete. 1903. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
Woman with a Crow. 1904. Charcoal, pastel and water-color on paper. Toledo Museum of Art, Toledo, OH, USA
The Catalan Sculptor Manolo (Manuel Hugue). 1904. Ink and watercolor on paper.
In 'Lapin Agile' or Harlequin with a Glass. 1905. Oil on canvas. Private collection.
Harlequin Sitting on a Red Couch. 1905. Chinese ink and watercolor on paper. Private collection.
Acrobat on a Ball. 1905 Oil on canvas. The Pushkin Museum of Fine Art, Moscow, Russia
Tumblers (Mother and Son). 1905. Gouache on canvas. Staatsgalerie, Stuttgart, Germany
Girl in a Chemise. c.1905. Oil on canvas. Tate Gallery, London, UK.
The Family of Saltimbanques. 1905. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA
Boy with a Dog. 1905. Pastel and gouache on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Two Brothers. 1905. Oil on canvas. Kunstmuseum Basel, Basel, Switzerland.
Two Youths. 1905. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Acrobat and Young Harlequin. 1905. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
Juggler with Still-Life. 1905. Gouache on cardboard. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Lady with a Fan. 1905. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA
Young Girl with a Goat. 1906. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA
The Peasants. Composition. 1906. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
nu Youth. 1906. Gouache on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Glassware. Still Life with a Porro. 1906. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Boy Leading a Horse. 1906. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
La Toilette. 1906. Oil on canvas. Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, NY, USA
Hairdressing. 1906. Oil on canvas. The Metropolitan Museum of Art, New York, USA.
Self-Portrait with a Palette. 1906. Oil on canvas. Philadelphia Museum of Art, Philadelphia, PA, USA.
Portrait of Gertrude Stein. 1906. Oil on canvas. The Metropolitan Museum of Art, New York, USA.
Sketch for The Demoiselles d'Avignon. 1907. Watercolor on paper. Museum of Art, Philadelphia, PA, USA.
Les Demoiselles d'Avignon. 1907. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
The Dance of the Veils. 1907. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Composition with a Skull. 1907. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Head of a Woman. 1907. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
Head of a Man. 1907. Oil on canvas. Barnes Foundation, Lincoln University, Merion, PA, USA.
Woman Seated. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Friendship. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Green Bowl and Black Bottle. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Pot, Wine-Glass and Book. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Decanter and Tureens. 1908. Oil on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Flowers in a Grey Jug and Wine-Glass with Spoon. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
La Fermiere (half-length). 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
(full-length). 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
House in a Garden. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Dryad. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Three Women. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Woman with a Fan. 1908. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Two Naked Figures. 1908. Oil on canvas.
Portrait of Fernarde. 1909. Oil on canvas. Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf, Germany.
Bread and Fruit Dish on a Table. 1909. Oil on canvas. Kunstmuseum Basel, Basel, Switzerland.
Woman Playing the Mandoline. 1909. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Man with Arms Crossed. 1909. Watercolor, gouache and charcoal on paper pasted on cardboard. The Hermitage, Russia.
Woman with Fan. 1909. Oil on canvas. 1909. The Pushkin Museum of Fine Art, Moscow, Russia.
nu. 1909. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Compotier, Fruit, and Glass. 1909. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Young Woman. 1909. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Factory in Horta de Ebbo. 1909. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Portrait of Ambroise Vollard. 1910. Oil on canvas. The Pushkin Museum of Fine Art, Moscow, Russia. More.
nu Woman. 1910. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Portrait of Kahnweiler. 1910. Oil on canvas. Art Institute of Chicago, Chicago, IL, USA.
Still-Life with Chair Caning. 1911/12. Collage of oil, oilcloth, and pasted paper Russia.
nu, I love Eva. 1912. Oil on canvas. Museum of Art, Columbus, OH, USA.
The Restaurant: Turkey with Truffles and Wine. 1912. Oil on canvas.
Bottle of Pernod (Table in a Cafe). 1912. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Musical Instruments. 1912. Oil, sawdust and gypsum on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Tavern (The Ham). 1912. Oil and sawdust on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Violin and Guitar. 1913. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia
Clarinet and Violin. 1913. Oil on canvas. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Guitar. 1913. Charcoal, pencil, ink and pastel paper. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
The Card-Player. 1913-1914. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Composition. Bowl of Fruit and Sliced Pear. 1914. Wallpaper, gouache and plumbago on cardboard. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Fruit Vase and Bunch of Grapes. 1914. Paper, gouache, tempera, sawdust and pencil. The Hermitage, St. Petersburg, Russia.
Harlequin. 1915. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Portrait of Olga in the Armchair. 1917. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Sketch of Set for the "Parade". 1917. Peinture a la colle. The National Museum of Modern Art, Paris, France.
Harlequin with a Guitar. 1918. Oil on wood. Collection H. Berggruen, Paris, France.
Pierrot. 1918. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
The Bathers. 1918. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France
Sleeping Peasants. 1919. Tempera, water-color and pencil. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Torero. Study for "Le Tricorne". 1919. Gouache. Private collection.
Guitar, Bottle, Bowl with Fruit, and Glass on Table. 1919. Oil on canvas. Collection H. Berggruen, Paris, France.
Polichinelle with Guitar Before the Stage Curtain. 1919. Gouache. Private collection.
Three Dancers. 1919-1920. Pencil.
Group of Dancers. Olga Kokhlova is Lying in the Foreground. 1919-20. Crayon.
Juan-les-Pins. 1920. Oil on canvas.
Portrait of Igor Stravinsky. 1920. Graphite and charcoal. Musee Picasso, Paris, France.
Reading of Letter. 1921. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Three Musicians. 1921. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
Mother and Child. 1921-22. Oil on canvas. The Alex L. Hillman Family Foundation, New York, NY, USA.
Still Life with Guitar. 1922. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
Women Running on the Beach. 1922. Oil on plywood. Musee Picasso, Paris, France
The Classical Head. 1922. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Portrait of Mme Olga Picasso. 1922-23. Pastel.
La Dance Villageoise. 1922. Pastel on canvas.
Portrait of Paul Picasso as a Child. 1923. Oil on canvas. Collection of Paul Picasso, Paris, France.
The Lovers. 1923. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA
The Pipes of Pan. 1923. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France
The Seated Harlequin. 1923. Oil on canvas. Kunstmuseum Basel, Basel, Switzerland
Madame Olga Picasso. 1923. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Picasso's Mother. 1923. Oil on canvas.
Olga Khokhlova, Picasso's First Wife. 1923. Oil on canvas.
Paulo, Picasso's Son, as Harlequin. 1924. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France
Three Dancers. 1925. Oil on canvas. Tate Gallery, London, UK.
Paulo, Picasso's Son, as Pierrot. 1925. Oil on canvas
The Three Graces. 1925. Oil and charcoal on canvas.
Studio with Plaster Head. 1925. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
Bather Opening a Cabin. 1928. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
nu in an Armchair. 1929. Oil on canvas.
nu on a Beach. 1929. Oil on canvas.
Acrobat. 1930. Oil on canvas
Crucifixion. 1930. Oil on wood. More.
Figures on a Beach. 1931. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Young Girl Throwing a Rock. 1931. Oil on canvas.
nu and Still-life. 1931. Oil on canvas
nu in an Armchair. 1932. Oil on canvas.
Woman with a Flower. 1932. Oil on canvas. Galerie Beyeler, Basle, Switzerland
Girl Before a Mirror. 1932. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Minotaur with a Javelin and Woman Hostage. 1934. Chinese ink on wood.
Interior with a Girl Drawing. 1935. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Girl on a Pillow. 1936. Oil on canvas.
Sketch of Set for "Le 14 Juillet" by Romain Rolland. 1936.
Marie-Therese Walter. 1937. Oil on canvas.
Young Girl Reading a Book on the Beach. 1937. Oil, charcoal and pencil on canvas.
Young Girl in an Armchair. 1937. Oil, charcoal and pencil on canvas.
Marie-Therese Walter. 1937. Oil on canvas.
Minotaur and His Wife. 1937. Oil on canvas.
Lee Miller. 1937. Oil on canvas.
Dora Maar. 1937. Pencil on canvas
A Woman in Tears. 1937. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Guernica. 1937. Oil on canvas. Museo del Prado, Madrid, Spain.
La Suppliante. 1937. Oil on canvas. Gouache and China ink on wood. Musee Picasso, Paris, France.
Portrait of Marie-Therèse. 1937. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Portrait of Dora Maar. 1937. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France
Portrait of Nusche Eluard. 1937. Musee Picasso, Paris, France.
Bathers with a Toy Boat. 1937. Oil, chalk and charcoal on canvas. Peggy Guggenheim Collection, Venice, Italy.
Weeping Woman. 1937. Oil on canvas. Penrose collection, London, UK
Girl with a Boat (Maya Picasso). 1938. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
Maya with a Doll. 1938. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
A Young Faun Playing a Serenade to a Young Girl. 1938. Oil on canvas.
Maya, Picasso's Daughter with a Doll. 1938. Oil on canvas.
Still-Life. 1938. Oil on canvas.
Farmer and nu, Surrounded by Hens. 1938. Charcoal on canvas.
Portrait of a Young Girl. 1938. Oil on canvas.
Nusch Eluard. 1938. Oil on canvas.
Wounded Bird and Cat. 1938. Oil on canvas
Young Girl Struck by Sadness. 1939. Oil on canvas.
Night Fishing at Antibes. 1939. Oil on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Young Tormented Girl. 1939. Oil on canvas.
Woman in a Stripped Hat. 1939. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Silhouette of Picasso and Young Girl Crying. 1940. Oil on canvas.
Dora Maar. 1941. Oil on canvas. The National Gallery of Art, Washington, DC, USA.
Still Life with Steer's Skull. 1942. Oil on canvas. Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf, Germany.
Still-Life with Cheese. 1944. Oil on canvas. Private collection.
The Charnel House. 1944-45. Oil and charcoal on canvas. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA.
Still-Life. 1945. Oil on canvas.
The Bull. State I. 1945. Lithography. The Museum of Modern Arts, New York, NY, USA
Portrait of Françoise. 1946. Drawing. Musee Picasso, Paris, France.
Woman in an Armchair I. 1948. Lithography, 4th step in black.
Claude, Son of Picasso. 1948. Oil on canvas.
Woman with Green Hair. 1949. Lithography. 2nd step.
Paloma and Claude, Children of Picasso. 1950. Oil on canvas.
Paloma with Celluloid Fish. 1950. Oil and enamel on plywood.
Françoise Gilot with Claude and Paloma. 1951. Enamel on plywood.
Françoise, Claude and Paloma. 1951. Oil on plywood.
Knight, Page and Monk. 1951. Oil on canvas.
Portrait of Sylvette. 1954. Oil on canvas. Private collection.
Jacqueline with Crossed Hands. 1954. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Paloma Playing with Tadpoles. 1954. Oil on canvas.
Françoise, Claude and Paloma. 1954. Oil on canvas.
Jacqueline with Flowers. 1954. Oil on canvas. Jacqueline Picasso Collection, Mougins.
Jacqueline Rocque. 1955. Oil and charcoal on canvas.
Jacqueline in Studio. 1957. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Paloma Picasso. 1956. Oil on canvas.
The Studio of "La Californie" at Cannes. 1956. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Jacqueline in the Studio. 1956. Oil on canvas. Gift from the Galerie Rosengart to the city of Lucerne.
The Doves. 1957. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain
Las Meninas. After Velázquez. 1957. Oil on canvas. Museo Picasso, Barcelona, Spain.
The King of the Minotaurs. 1958. Oil on canvas.
Monolithic nu. 1958. Oil on canvas.
Jacqueline Rocque. 1958. Oil on canvas.
"La Californie". 1958. Enamel on canvas.
nu in an Armchair. 1959. Oil on canvas.
nu in an Armchair with a Bottle of Evian Water, a Glass and Shoes. 1959. Oil on canvas.
nu Queen of the Amazons with Servant. 1960. Oil on canvas.
Jacqueline. 1960. Oil on canvas.
Portrait of a Sitting Woman. 1960. Oil on canvas. Musee d'Unterlinden, Colmar, France.
Luncheon on the Grass. After Manet. 1961. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
The Rape of the Sabine Women. 1962-63. Oil on canvas. The Museum of Fine Arts, Boston, MA, USA. More.
Cavalier with Pipe. 1968. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
Female nu and Smoker. 1968. Oil on canvas. Galerie Rosengart, Lucerne, Switzerland.
Rembrandt Figure and Eros. 1969. Oil on canvas. Gift from the Galerie Rosengart to the City of Lucerne.
The Kiss. 1969. Oil on canvas. Musee Picasso, Paris, France.
Portrait of Man in a Hat. 1971. Oil on canvas. Musee d'Unterlinden, Colmar, France.
Self-Portrait. 1972. Crayons.
Jacqueline de Vauvenargues. Oil on canvas.
Vauvenargues. Oil on canvas.
Lunch on the Grass. Oil on canvas.
El Bobo. Oil on canvas.

Giriş, Magazin, Neler Oluyor Bize, Hayatın İçinden, Grafik Saatinden, Gazete Manşetleri, Arşiv, Ressamlar

grafiksaati.com/grafiksaati.blogspot.com/, GrafikVeMuzik.blogspot.com, tevfikelcioglu222.blogspot.com/

Ziyaretçi Sayacı

   

 

Gizlilik Politikası